Reklameanalyse - Model til analyse af reklamer i Dansk

4,54 4,54 4,54 4,54 4,54 4,54 (26 bedømmelser)
Opgaven er kvalitetssikret af redaktionen på Skolehjælpen.dk. Et Guld-produkt er et produkt, som er udarbejdet til Skolehjælpen.dk af fagligt dygtige undervisere og studerende. Skolehjælpen.dk markerer ekstra gode produkter med mærkatet Guld-produkt.

Uddannelse

Folkeskole 9. klasse

Fag

Dansk FSA

Antal sider

9

Antal ord

2363

Filformat

PDF

Analysemodel: Reklameanalyse - Model til analyse af reklamer i Dansk

Få hjælp til at analysere reklamer i Dansk med Skolehjælpens model til reklameanalyse.

Med modellen til reklameanalyse lærer du kort om reklamer, og hvordan du skal lave en analyse af én reklame i Dansk.

Modellen til reklameanalyse er lavet af Skolehjælpens professionelle fagredaktør i Dansk.

Indhold
* Kort om reklamen
* Afsender og modtager
* Reklamens formål
* Præsentation af reklamen
* Analyse af billedsiden
* - Opbygning
* - Indhold
* Analyse af teksten
* Reklamekneb
* Målgruppen
* Vurdering og diskussion

Uddrag
Kort om reklamen
Reklamen er én af de former for kommunikation, som vi oftest møder i vores hverdag. Den findes i mange former og i forskellige medier, enten som filmreklame (på Tv, i biografen, på internettet), som lydreklame (i radioen) eller som billedreklame (i aviser, magasiner, på standere på gaden etc.). Denne vejledning vil først og fremmest handle om billedreklamen... [læs mere nu]