Reklameanalyse - Model til analyse af reklamer i Dansk

Opgaven er kvalitetssikret af redaktionen på Skolehjælpen.dk. Et Guld-produkt er et produkt, som er udarbejdet til Skolehjælpen.dk af fagligt dygtige undervisere og studerende. Skolehjælpen.dk markerer ekstra gode produkter med mærkatet Guld-produkt.
  • Folkeskole 9. klasse
  • Dansk FSA
  • 9
  • 2363
  • PDF

Analysemodel: Reklameanalyse - Model til analyse af reklamer i Dansk

Få hjælp til at analysere reklamer i Dansk med Skolehjælpens model til reklameanalyse.

Med modellen til reklameanalyse lærer du kort om reklamer, og hvordan du skal lave en analyse af én reklame i Dansk.

Modellen til reklameanalyse er lavet af Skolehjælpens professionelle fagredaktør i Dansk.

Indhold

* Kort om reklamen
* Afsender og modtager
* Reklamens formål
* Præsentation af reklamen
* Analyse af billedsiden
* - Opbygning
* - Indhold
* Analyse af teksten
* Reklamekneb
* Målgruppen
* Vurdering og diskussion

Uddrag

Kort om reklamen
Reklamen er én af de former for kommunikation, som vi oftest møder i vores hverdag. Den findes i mange former og i forskellige medier, enten som filmreklame (på Tv, i biografen, på internettet), som lydreklame (i radioen) eller som billedreklame (i aviser, magasiner, på standere på gaden etc.). Denne vejledning vil først og fremmest handle om billedreklamen... Læs mere

Reklameanalyse - Model til analyse af reklamer i Dansk

[26]
Bedømmelser
  • 08-03-2011
    opgaven er gode:)man kan bruge det til fokleskole
  • 22-05-2011
    hjælp til analyse så se denne
  • 10-02-2017
    Bedømt af Folkeskoleelev i 9. klasse
    Den er god og gennemgår det hele
  • 31-05-2016
    Bedømt af Folkeskoleelev i 9. klasse
    Man får svar på rigtig meget i opgave. Den del der gav mig bedst hjælp var klart hele opgaven. Jeg synes ikke der var nogle mangler