Reklameanalyse - Model til analyse af reklamer i Dansk

Opgaven er kvalitetssikret af redaktionen på Skolehjælpen.dk. Et Guld-produkt er et produkt, som er udarbejdet til Skolehjælpen.dk af fagligt dygtige undervisere og studerende. Skolehjælpen.dk markerer ekstra gode produkter med mærkatet Guld-produkt.
  • Folkeskole 9. klasse
  • Dansk FSA
  • 9
  • 2363
  • PDF

Analysemodel: Reklameanalyse - Model til analyse af reklamer i Dansk

Få hjælp til at analysere reklamer i Dansk med Skolehjælpens model til reklameanalyse.

Med modellen til reklameanalyse lærer du kort om reklamer, og hvordan du skal lave en analyse af én reklame i Dansk.

Modellen til reklameanalyse er lavet af Skolehjælpens professionelle fagredaktør i Dansk.

Indhold

* Kort om reklamen
* Afsender og modtager
* Reklamens formål
* Præsentation af reklamen
* Analyse af billedsiden
* - Opbygning
* - Indhold
* Analyse af teksten
* Reklamekneb
* Målgruppen
* Vurdering og diskussion

Uddrag

Kort om reklamen
Reklamen er én af de former for kommunikation, som vi oftest møder i vores hverdag. Den findes i mange former og i forskellige medier, enten som filmreklame (på Tv, i biografen, på internettet), som lydreklame (i radioen) eller som billedreklame (i aviser, magasiner, på standere på gaden etc.). Denne vejledning vil først og fremmest handle om billedreklamen... Køb adgang for at læse mere

Reklameanalyse - Model til analyse af reklamer i Dansk

[26]
Bedømmelser
  • 08-03-2011
    opgaven er gode:)man kan bruge det til fokleskole
  • 22-05-2011
    hjælp til analyse så se denne
  • 10-02-2017
    Bedømt af Folkeskoleelev i 9. klasse
    Den er god og gennemgår det hele
  • 31-05-2016
    Bedømt af Folkeskoleelev i 9. klasse
    Man får svar på rigtig meget i opgave. Den del der gav mig bedst hjælp var klart hele opgaven. Jeg synes ikke der var nogle mangler