Reklameanalyse - Model til analyse af reklamer i Dansk


- Folkeskole 9. klasse
- Dansk FP9
- Ingen givet
- 9
- 2363
Analysemodel: Reklameanalyse - Model til analyse af reklamer i Dansk
Få hjælp til at analysere reklamer i Dansk med Skolehjælpens model og vejledning til reklameanalyse.
Med modellen til reklameanalyse lærer du kort om reklamer, og hvordan du skal lave en analyse af én reklame i Dansk.
Modellen til reklameanalyse er lavet af Skolehjælpens professionelle fagredaktør i Dansk.
Indhold
* Kort om reklamen
* Afsender og modtager
* Reklamens formål
* Præsentation af reklamen
* Analyse af billedsiden
* - Opbygning
* - Indhold
* Analyse af teksten
* Reklamekneb
* Målgruppen
* Vurdering og diskussion
Uddrag
Kort om reklamen
Reklamen er én af de former for kommunikation, som vi oftest møder i vores hverdag. Den findes i mange former og i forskellige medier, enten som filmreklame (på Tv, i biografen, på internettet), som lydreklame (i radioen) eller som billedreklame (i aviser, magasiner, på standere på gaden etc.). Denne vejledning vil først og fremmest handle om billedreklamen... Køb adgang for at læse mere Allerede medlem? Log ind