Analyse af "At lære er at ville" af Halfdan Rasmussen

Opgaven er kvalitetssikret af redaktionen på Skolehjælpen.dk.
  • Folkeskole 10. klasse
  • Dansk FS10
  • 12
  • 3
  • 930
  • PDF

Digt- og lyrikanalyse: Analyse af "At lære er at ville" af Halfdan Rasmussen

Analyse og fortolkning i 10. klasse af "At Lære er at Ville" af Halfdan Rasmussen. Jeg kommer både ind over Halfdan Rasmussen, perioden den er skrevet i, dens associationer, samt alle andre typiske analyse og fortolknings træk.

Indhold

Analyse og fortolkning af ”at lære er at ville”
Associationer:
Forfatteren:
Periode:
Gengiv digtets indhold:
Hvilken undergenre tilhører digtet:
Komposition:
Sprog og stil:
Tema:
Hensigt:
Vurdering

Uddrag

"Analyse og fortolkning af ”At Lære er at Ville”:

Associationer:
Det første, der falder mig i tankerne er, hvordan jeg har udviklet mig så meget, som jeg har gjort. Jeg har lært at tale, jeg har lært at gå, jeg har lært at skrive, jeg har lært at læse mm. Jeg synes digtet klart, giver mig en tanke om, hvor meget jeg har udviklet mig, og om hvordan jeg udvikler mig endnu mere.

Forfatteren: Halfdan Rasmussen:
• Levede fra år 1915-2002.
• Dansk digter fra København.
• Hans første udgivelse af digte var meget pessimistiske på grund af depressionen i 30'erne og besættelsen. Senere skiftede han emne og begyndte at skrive sine skægge og satiriske børnerim, som meget omhandler de alvorlige sider af eksistensen."... Køb adgang for at læse mere

Analyse af "At lære er at ville" af Halfdan Rasmussen

[2]
Bedømmelser
  • 26-10-2010
    ........................................................................................................
  • 16-05-2011
    Jeg synes ikke, den ligger til 12.