Reklame for "Escape" af Calvin Klein | Analyse

Opgaven er kvalitetssikret af redaktionen på Skolehjælpen.dk.
  • Folkeskole 9. klasse
  • Dansk FSA
  • 11
  • 3
  • 891
  • PDF

Billedanalyse: Reklame for "Escape" af Calvin Klein | Analyse

Opgaven er en analyse af en reklame fra Calvin Klein for parfumen "Escape".

Reklamen kan ses her: http://www.millaj.com/pics/escape1.jpg

Uddrag

Afstanden som billedet er taget fra, er tæt på, så man kan se hele kroppen på begge de unge. Men, alligevel er den fjern, så man kan ikke se deres ansigter helt tæt på. Synsvinklen er normal, og man føler næsten at man står og kigger på dem, lige ved siden af.

I forgrunden ses afsenderens navn, Calvin Klein, parfumerne i hjørnet, og ESCAPE som står henover parrets hoveder. I mellemgrunden ser man parret og i baggrunden er der blot hvide vægge. Billedet er en helhed, og derfor et helhedsbillede, hvor man ser hele kroppen.
aften/nat, forår/sommer på billedet. Det ses på påklædningen."

Læseretningen på billedet er som følgende:

1. Parrets ansigter som er tæt på hinanden
2. ESCAPE som står i toppen af reklamen
3. Parfumerne i højre, nederste hjørne
4. Afsenderens navn, Calvin Klein, i bunden af billedet
5. Parrets slanke og tiltrækkende kroppe


Forholdet mellem manden og kvinden er seksuelt og der er følelser i. Forholdet mellem parret og parfumerne er, at de begge to har en Escape parfume på, og det tiltrækker det modsatte køn... Køb adgang for at læse mere

Reklame for "Escape" af Calvin Klein | Analyse

[1]
Bedømmelser
  • 28-11-2009
    ikke så dårlig. men mangler en hel del analyse-punkter..

Andre brugere, der har downloadet Reklame for "Escape" af Calvin Klein | Analyse, har også downloadet