"Ørnens øjne" af Sally Altschuler | Boganmeldelse

- Personbeskrivelse af hovedpersonen
- Tillægsord
- Navneord
- Mening

Uddrag

Forfatteren af bogen:
Sally Altschuler er født i 1953 og er dansk børnebogsforfatter og foredragsholder. Han har en kone og 2 børn. Siden 2005 har han været næstformand i Dansk Forfatterforening. Han har vundet flere priser bl.a. Børnebibliotekarens og Skolebibliotekarens børnebog-priser.
Som barn boede han i et socialt boligbyggeri i Valby sammen med sin far, mor, store-bror og storesøster. Hans far var snedkermester og havde et værksted på Vesterbro. I hans fritid fiskede han meget. Selvom hans familie er jødisk, tænkte han sjældent over, han var anderledes, selvom familien bl.a. var lidt mørkere end andre, deres nytår lå på et andet tidspunkt, og de ikke holdte jul.
Han blev student i 1972 på et hængende hår og ville gerne være havbiolog, men tog til Nepal og Indien for at opleve noget nyt. Da han kom hjem, blev han buschauffør, men det holdte ikke, og hurtigt begyndte han på universitetet. På grund af manglende interes-se blev han lærevikar og derefter skolelærer i 1979. Efter 17 år gik han på nedsat tid, da han gerne ville skrive flere bøger end den første, som han havde skrevet i 1993. I 1995 rejste han med familien rundt i Indonesien, Malaysia, Caribien og Mexico i 9 måneder.
I dag bliver han stadig mere og mere optaget af IT og opfatter nettet som et uopdaget univers med eventyrlige muligheder for historier. Han arbejder på at lave en slags sam-mensmeltning mellem netmedie og litteratur. Han er også begyndt at bruge det i hans kontakt til skoler rundt omkring i landet.

Miljøbeskrivelse:
Det gamle fyrtårn ligger på den største ø Næbbet i det lille ø samfund Zone 5. Det ligger på en lille runding helt ude ved kysten. Fyrtårnet er kridhvidt, og der er små vinduer i sid-en. En stentappe fører fra grundplanen op til første etage og videre til anden etage, men derfra er der en stige op til toppen af tårnet, hvor der er et rum med glas hele vejen rundt. Der er også en kælder, men den bliver kun brugt til opbevaring. Helt øverst er kob-bertaget, som efterhånden er helt irret til... Køb adgang for at læse mere

[0]
Der er endnu ingen bedømmelser af dette materiale.