OSO om markedsføringsøkonom

Opgaven er kvalitetssikret af redaktionen på Skolehjælpen.dk.

OSO om markedsføringsøkonom

OSO om at blive markedsføringsøkonom.

Problemformulering
I dag er de sociale medier blevet en stor del af markedsføring og mange, både store og små influencers får sponsorater fra virksomheder. Derfor tænker jeg, om det er med til at sætte en stopper for erhvervet som markedsføringsøkonom.

Hvordan vil arbejdet som markedsføringsøkonom se ud i fremtiden, hvis influencers overtager mere og mere af reklamen?

Indhold

Indledning 2
Metode 2
Problemformulering 2
Begrundelse for valg af brobygning 2
Refleksion over brobygning 3
Konklusion af logbog: 3
Begrundelse for valg af ungdomsuddannelse 3
Fordele og ulemper 4
Efter HHX 4
Begrundelse for valg af erhvervsuddannelse og erhverv 4
Inddragelse og behandling af problemet 5
Perspektivering 6
Konklution 7
Litteraturliste 8

Uddrag

Indledning
Jeg har valgt at skrive om markedsføringsøkonom.
At være markedsføringsøkonom indebærer blandt andet, at man får indblik i relationer til kunder, konkurrenter og samarbejdspartnere.
Man bliver rustet til at planlægge og koordinere en virksomheds markedsføring og internationalisering. Som markedsføringsøkonom har man jobmuligheder i både danske og internationale virksomheder, f.eks. som marketingkoordinator, indkøbs-, salgs- eller eksportassistent, informationsmedarbejder eller reklamekonsulent.

Metode
Jeg vil undersøge på nettet, om jeg kan finde noget, som kan hjælpe med at svare på min problemformulering eller som beskriver uddannelsen og eller erhvervet. Når jeg finder noget relevant, vil jeg notere det ned. Derefter prøve jeg kan finde flere sider, der siger det samme, og så være kritisk overfor, om jeg tror, det er troværdigt.
Jeg vil google mig frem til nogle artikler omkring hvad fremtiden bringer i forhold til markedsføring, og se om det ikke giver mig en bedre forståelse af det.

Begrundelse for valg af brobygning
Jeg var på brobygning i 2 dage HHX, og 3 dage på EUD Landmand. Jeg valgte de to ungdomsuddannelser, da jeg har planer om, jeg gerne vil på HHX. Men er stadig ikke sikker på hvilket erhverv jeg gerne vil arbejde med og gerne vil have en masse døre åbne. Derfor valgte jeg også EUD Landmand for at finde ud af, om det slet ikke var en mulighed. Jeg havde samme mave fornemmelse, som jeg sidder med nu. Jeg syntes EUD Landmand bliver lidt for uinteressant, og kunne ikke forstille mig at jeg skulle bruge 3 år på det. Omvendt har jeg det med HHX og syntes det er spændene, og kunne sagtens se mig selv gå der i 3 år... Køb adgang for at læse mere

OSO om markedsføringsøkonom

[0]
Der er endnu ingen bedømmelser af denne Webbog.