Projektopgave om Teenagere

Se flere bedømmelser 2 2 2 2 2 2 (1 bedømmelser)
Opgaven er kvalitetssikret af redaktionen på Skolehjælpen.dk.

Uddannelse

Folkeskole 9. klasse

Fag

Projektopgaven i 9. kl. FSA

Karakter

10

Antal sider

27

Antal ord

9871

Filformat

PDF

Rapport: Projektopgave om Teenagere

Projektopgave om Teenagere, før nu og i fremtiden

Problemformulering:
Teenalderen eller the teenage, som englænderne betegner alderen fra thirteen til nineteen er en turbulent periode i de fleste menneskers liv. Et teenageliv har gennem historien været en meget forskelligartet størrelse. I en ikke så fjern fortid, blev man betragtet som voksen og oftest med en voksens pligter og rettigheder allerede fra konfirmationsalderen. I dag synes udviklingen at være gået i retning af, at man har en voksens rettigheder, men ikke pligter.
ved overgangen fra barn til teenager ser man ind i den fagre nye (voksen) verden, men hvad sker der i den proces? Hvordan har teenagerlivet formet sig fra før til i dag og hvilke faktorer har spillet ind på det. Dette er de problemstillinger, vi vil have fokus på.

Indhold
Side 3: Forord
Side 4: Problemformulering
Side 5: Forholdet mellem teenagere og forældre
Side 6: Teenage musik
Side 9: Kult – hvad er populært
Side 11: Fastfood
Side 12: Ungdommens kunst
Side 13: Kommunikation
Side 14: Hormoner – puberteten
Side 17: Stoffer, alkohol og sex
Side 19: Teenage mødre og andre problemer
Side 20: Uddannelse
Side 21: Ungdoms kriminalitet
Side 22: Interview
Side 23: Logbog
Side 26: Kildeangivelser
Side 27: Konklusion

Uddrag
Overemnet er den fagre nye verden og underemnet var frit valg. Vi ville gerne have noget om unge og teenagere, og sagde det til vores lærer, hvorefter han forslog vi skulle tage emnet ”Teenagere, før, nu og i fremtiden”. Vi har prøvet projekt to gange før, en med karakter. Og vi syntes det gik godt, og i år satser vi efter et 12 tal. Vi har skrevet lidt om problemer som kriminalitet, forhold mellem andre teenagere, eller om unge mødre. Vi har interviewet Mads’ morfar Freddy, og spurgt ham om hans ungdom. Vi afleverede en problemformulering til vores lærer, hvorefter han rettede den, og renskrev den. Vi har kigget lidt efter vores opgave fra sidste år, men har også kørt på frit spor... [læs mere nu]